Kolejni kandydaci do Certyfikatu Internautów 2017

Głosowanie internautów w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystycznej szybko się rozkręca. Do końca przyszłego tygodnia jest czas na podjęcie najwłaściwszej decyzji, który z listy kandydatów zgłoszonych przez regionalne organizacje turystyczne, najbardziej zasługuje na Certyfikat Internautów 2017. Podrzucamy garść informacji o dwójce reprezentantów regionów lubelskiego i lubuskiego.

Złoty Certyfikat POT wybrany. Teraz głosują internauci

Kilka minut po północy, w poniedziałek, odnotowano pierwsze kliknięcia nocnych marków na kontach kandydatów do Certyfikatów Internautów w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny. Kapituła konkursu wybrała już dziesiątkę tegorocznych laureatów, przyznała jedno wyróżnienie i najcenniejszy, Złoty Certyfikat. Do rozstrzygnięcia pozostało, komu przypadnie ostatni z Certyfikatów?

Gwiazdki rekomendują małopolskie karczmy

Rankingi restauracji weszły do współczesnej mody. Polskie media drukowane i elektroniczne uznały za rodzaj sensacyjnego doniesienia wiadomość o przyznaniu gwiazdek Michelin pierwszym krajowym restauracjom. Inspektorzy najbardziej wpływowego przewodnika kulinarnego „Main cities of Europe”, jak dotąd ograniczali się do wizyt w lokalach dwóch miast. Jednym z nich jest Kraków. Gdyby ruszyli dalej od stolicy regionu, na stronach przewodnika mogłyby pojawić się nowe informacje. Między innymi o  gwiazdkach karczm „Małopolskiej Trasy Smakoszy”.

Najbardziej udane wyjazdy to podróże rodzinne

Polska Organizacja Turystyczna objęła patronatem „Podróże z dziećmi”, czwartą edycję wydarzeń z cyklu GIGApasje w Miejskim Centrum Kultury PGE Giganty Mocy w Bełchatowie. GIGApasje są spotkaniami z nietuzinkowymi ludźmi. W piątek, 10 listopada, będzie można poznać, wysłuchać i porozmawiać z popularnymi blogerami prowadzącymi strony o rodzinnej turystyce. Ekspozycji PGE Giganty Mocy został przyznany Certyfikat POT na Najlepszy Produkt Turystyczny.

Brytyjczyk uwiedziony przez wrocławskie krasnoludki

Dziennikarz BBC travel podzielił się z czytelnikami tego popularnego portalu turystycznego swoimi wrażeniami z podróży do Wrocławia. Ściśle mówiąc zafascynował go jeden element, który miastu udało się wykreować i spopularyzować...

Internauci wybiorą swojego laureata Certyfikatu POT

6 listopada rozpoczyna się głosowanie internautów. W poprzednich latach był to najbardziej emocjonujący etap konkursu. Zacięta rywalizacja trwała do ostatnich minut. Następowały nieoczekiwane zmiany na prowadzeniu. Murowani faworyci znienacka spadali na dalszą pozycję, gdy raptownie fura głosów zasilała konto produktów z końca stawki.

lalki

Warsztaty składania japońskich lalek shiori ningyo

Premierowe warsztaty składania płaskich lalek japońskich z papieru zwanych w kraju kwitnącej wiśni shiori ningyo, odbędą się 20 października 2017 roku o godzinie 16:00 w Muzeum Sztuki Dalekiego Wschodu w Kamienicy pod Gwiazdą.

Opłata turystyczna w miejscowościach niespełniających wymagań klimatycznych

Wśród kosztów pobytu w miejscowościach wypoczynkowych, jeden z wydatków budzi irytację niejednego turysty. Tak zwana opłata klimatyczna, która nie zawsze jest uzasadniona między innymi z powodu obniżonych norm jakości powietrza – powinna wkrótce przestać obowiązywać. Zastąpi ją inna, o nazwie opłata turystyczna. O ile w życie wejdzie projekt nowelizacji ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, jakie opracował Związek Miast Polskich.

Odwołany lot i inne kłopoty w podróży

Kłopoty kadrowe Ryanaira, które spowodowały odwołanie dziesiątków lotów, zamieszanie i chaos informacyjny na lotniskach, mają swoją dobrą stronę dla firm specjalizujących się w uświadamianiu praw i reprezentowaniu klientów w procesie egzekwowania odszkodowań i ogólnie, w pomocy i ułatwianiu życia podróżnym.

Kto kocha, a kto nie akceptuje zwierząt w hotelach

Wśród metod promocji obiektów hotelowych, modnym ostatnio stało się hasło rozpoczynające się od frazy „Przyjazny dla...”. Na przykład dla rodzin z dziećmi. W przypadku gości podróżujących ze swoimi zwierzęcymi przyjaciółmi, marketingowy komunikat bywa bardziej zdecydowany i może brzmieć „Hotel kocha i akceptuje zwierzęta”. Każda z takich deklaracji zjednuje sympatię jednej grupy ściśle zdefiniowanych klientów, ale można zniechęcić inną.